čtvrtek 27. listopadu 2025

Automobilky dostávají další ránu. Komise nechce uvolnit likvidační emisní pravidla

Pokud budou od roku 2025 platit navrhované limity pro plnění emisních cílů, může to řadě automobilek zasadit poslední ránu. Na jejich dodržování však Evropská komise trvá.

53235818901_a64898171d_b

Člen Evropské komise pro klima Wopke Hoekstra trvá na tvrdých limitech pro automobilky.
Zdroj: Flickr

  • Člen Evropské komise pro klima Wopke Hoekstra trvá na tvrdých limitech pro automobilky.
  • Zdroj: Flickr

Komisař pro klima Wopke Hoekstra uvedl, že Evropská komise odmítla uvolnit přísná pravidla, která se týkají automobilek a jejich naplňování emisních cílů. Pokud od nového roku budou společnosti limity překračovat, hrozí jim podle Hoekstry velmi vysoké pokuty. Pokud je Evropská komise začne vymáhat, bude to pro, v současnosti těžce zkoušený automobilový průmysl, další velká rána. Plnění emisních cílů je podle Hoekstry v souladu s plněním plánů Evropské unie, podle nichž bude v roce 2035 platit úplný zákaz prodeje vozů se spalovacími motory.

Postoj Evropské komise se ale nelíbí ani europoslancům a to i z největší frakce lidovců, mezi něž patří jak Hoekstra, tak předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen. Přitom sami lidovci plán na plnění emisních cílů vytvořili. Nyní však část jejich členů argumentuje tím, že podobná nařízení dostala evropský automobilový průmysl do značně ztížené situace.

Automobilový průmysl se do krize dostal zejména pod tlakem evropských institucí, které prosazují výrobu vozů s bateriovými motory. Zájem o ně však stále zůstává vysoko za očekáváními.

Autor: Jan Skala

Související

armá
Domácí

Vojenské koridory mohou urychlit přechod k ekologičtější dopravě

profimedia-1054219791
Zahraniční

Žádná změna hranic, řekla Ursula. Evropa udělala Trumpovu plánu korekturu

Владимир_Путин_и_Аурус
Ekonomika

Gazprom koupil automobilku Aurus. V té předtím padlo celé vedení

profimedia-1050449929
Zahraniční Výročí

První Mercedes vyjel na silnici před 125 lety