Komisař pro klima Wopke Hoekstra uvedl, že Evropská komise odmítla uvolnit přísná pravidla, která se týkají automobilek a jejich naplňování emisních cílů. Pokud od nového roku budou společnosti limity překračovat, hrozí jim podle Hoekstry velmi vysoké pokuty. Pokud je Evropská komise začne vymáhat, bude to pro, v současnosti těžce zkoušený automobilový průmysl, další velká rána. Plnění emisních cílů je podle Hoekstry v souladu s plněním plánů Evropské unie, podle nichž bude v roce 2035 platit úplný zákaz prodeje vozů se spalovacími motory.
Postoj Evropské komise se ale nelíbí ani europoslancům a to i z největší frakce lidovců, mezi něž patří jak Hoekstra, tak předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyen. Přitom sami lidovci plán na plnění emisních cílů vytvořili. Nyní však část jejich členů argumentuje tím, že podobná nařízení dostala evropský automobilový průmysl do značně ztížené situace.
Automobilový průmysl se do krize dostal zejména pod tlakem evropských institucí, které prosazují výrobu vozů s bateriovými motory. Zájem o ně však stále zůstává vysoko za očekáváními.