Ve Vídni se po letech plánování rozběhla stavba centrálního autobusového terminálu, který má změnit způsob, jakým město odbavuje dálkovou autobusovou dopravu. Radnice projekt schválila už před šesti lety a nyní se začíná naplňovat záměr soustředit autobusy, které dnes využívají několik různých míst po městě, do jednoho moderního uzlu. Největší část spojů v současnosti vyjíždí od stanice metra Erdberg, další pak od hlavního nádraží či menších stanovišť.
Nový terminál vzniká v Leopoldstadtu nedaleko Dunaje, v sousedství stadionu Ernsta Happela a stanice metra Stadion na lince U2. Dvoupodlažní areál nabídne zázemí pro cestující i dopravce, přičemž středem komplexu projde zóna s třiceti nástupišti. Autobusy budou do areálu přijíždět z ulice Handelskai, odkud je přímé napojení na městský dálniční okruh.
Součástí projektu je také provozní budova s policejním zázemím, hotel Radisson RED s více než dvěma stovkami pokojů i nová lávka pro pěší a cyklisty, která propojí terminál s dunajským nábřežím. Celkové náklady se odhadují na 158 milionů eur, z čehož město pokryje necelou třetinu.