Autobusy pod jednu střechu. Vídeň rozjela velký dopravní projekt

Rakouská metropole zahájila stavbu centrálního autobusového terminálu, který má sjednotit dálkové spoje rozptýlené po městě. Nový dopravní uzel u Dunaje má zjednodušit odbavování cestujících.

VB_2

Takhle by mělo vypadat nové nádraží ve Vídni.
Zdroj: Vizualizace/ZOOMVP, Burtscher Durig ZT

  • Takhle by mělo vypadat nové nádraží ve Vídni.
  • Zdroj: Vizualizace/ZOOMVP, Burtscher Durig ZT

Ve Vídni se po letech plánování rozběhla stavba centrálního autobusového terminálu, který má změnit způsob, jakým město odbavuje dálkovou autobusovou dopravu. Radnice projekt schválila už před šesti lety a nyní se začíná naplňovat záměr soustředit autobusy, které dnes využívají několik různých míst po městě, do jednoho moderního uzlu. Největší část spojů v současnosti vyjíždí od stanice metra Erdberg, další pak od hlavního nádraží či menších stanovišť.

Nový terminál vzniká v Leopoldstadtu nedaleko Dunaje, v sousedství stadionu Ernsta Happela a stanice metra Stadion na lince U2. Dvoupodlažní areál nabídne zázemí pro cestující i dopravce, přičemž středem komplexu projde zóna s třiceti nástupišti. Autobusy budou do areálu přijíždět z ulice Handelskai, odkud je přímé napojení na městský dálniční okruh.

Součástí projektu je také provozní budova s policejním zázemím, hotel Radisson RED s více než dvěma stovkami pokojů i nová lávka pro pěší a cyklisty, která propojí terminál s dunajským nábřežím. Celkové náklady se odhadují na 158 milionů eur, z čehož město pokryje necelou třetinu.

Autor: Jan Skala

Související

Škoda Enyaq
Domácí Elektromobily

Češi už berou elektroauta na dlouhé trasy bez obav

nákla
Zahraniční Technologie

Nákladní dopravu čeká revoluce. Zmizí řidiči z kabin?

Busverkehr_Rheinland
Ekonomika

Obří zakázka Deutsche Bahn: Elektrobusy a hybridy za víc než 24 miliard

parkoviště
Domácí

Středočeský kraj plánuje síť záchytných parkovišť pro víc než tři tisíce aut