Jak pro Minutové zprávy potvrdil mluvčí inspekce František Kotrba, nejvážnější prohřešky se týkaly poskytnutí nepravdivých informací ohledně technického stavu či historie vozidla, jednalo se o osm případů. V šesti případech prodejce nesdělil podstatné informace o vozidle a ve čtyřech je sice poskytl, ale nesrozumitelným způsobem.
V jednom případě si dokonce nový majitel koupil místo provozuschopného vozidla nepojízdný set náhradních dílů. Někde také autobazary inzerovaly vedené servisní knížky, které ale ve skutečnosti neobsahovaly úplné záznamy.
Inspekce radí, že budoucí kupci ojetých vozů by měli získat všechny podstatné informace o vozidle hned v prvním okamžiku prezentace nabídky. Tedy na internetu nebo v prostorách autobazaru. Patří mezi ně informace o stáří vozu a datu uvedení do provozu, o výbavě, vadách, poškození, nutných opravách, počtu najetých kilometrů, tedy o skutečném stavu auta a jeho konečné ceně.