Technologický gigant vydal ve čtvrtek omluvu poté, co vyvolal rozhořčení svou novou reklamou na iPad Pro, která byla zveřejněna dříve tento týden a zobrazuje destrukci různých uměleckých nástrojů a objektů.
Reklama s názvem „Crush!“ byla v úterý zveřejněna na YouTube kanálu Applu a na sociálních médiích generálního ředitele Tima Cooka. Obsahuje množství objektů, které jsou rozdrceny velkým hydraulickým lisem. Při hraní písně Sonnyho a Cher „All I Need is You“ jsou oběťmi hudební nástroje, fotoaparáty, barvy a knihy. „Nejsilnější iPad vůbec je zároveň nejtenčí,“ komentuje hlas, když lis zvedá, aby odhalil nejnovější produkt Applu.
Reklama vyvolala odpor ze strany tvůrčí komunity, včetně herce Hugha Granta či režisérky Reed Morano. „Destrukce lidské zkušenosti,“ napsal Grant ve středu na síti X. „Kreativita je v našem DNA v Apple a je pro nás neuvěřitelně důležité navrhovat produkty, které posilují tvůrčí lidi po celém světě,“ uvedl viceprezident marketingové komunikace Apple Tor Myrhen ve vyjádření pro server Ad Age. „Naším cílem je vždy slavit množství způsobů, jakými uživatelé vyjadřují sami sebe a přinášejí své myšlenky k životu pomocí iPadu. S touto reklamou jsme minuli cíl a omlouváme se za ní.“ Plány na televizní vysílání reklamy byly podle Ad Age zrušeny.
The destruction of the human experience. Courtesy of Silicon Valley. https://t.co/273XB3CfnF
— Hugh Grant (@HackedOffHugh) May 8, 2024