V uplynulém roce Američané vypili nejméně piva od roku 1999, uvádí to průmyslová skupina Beer Marketer's Insights (BMI). Spotřebitelé přecházejí k jiným druhům alkoholu i k nealkoholickým alternativám. „Minulý rok byl velmi náročný pro pivní průmysl,“ uvedl David Steinman, viceprezident a výkonný redaktor BMI. Poprvé od roku 1999 klesl počet barelů piva v USA pod 200 milionů.
Na nižší spotřebě piva měla podíl i protestní akce kolem piva Bud Light. Bojkot populárního piva začal poté, co pivovar angažoval k propagaci svého moku transsexuální influencerku Dylan Mulvaney. Steinman však zdůrazňuje, že tento bojkot poškodil především Bud Light, ale na celkovém propadu konzumace má jen nepatrný podíl.
I přes pokles objemu spotřeby zůstávají největší pivovary finančně odolné díky rostoucím cenám, které následovaly inflaci v USA. Zároveň dochází ke změně preference zákazníků směrem k dražším značkám, zejména dovozům jako mexickému Modelo Especial, které se v roce 2023 stalo nejoblíbenějším pivem v Americe. I když se celková spotřeba snížila, tržby a zisky pivovarů rostou.
Bud Light wasn't the only beer that had a tough year in the U.S.
— Local 12/WKRC-TV (@Local12) December 30, 2023
According to industry group Beer Marketer's Insights, 2023 saw the lowest level of beer consumer in the U.S. in a generation.https://t.co/Boy7ZYKYHB pic.twitter.com/9eIYGC0n2U
Beer sales plummeting to lowest level in 24 years amid Dylan Mulvaney fiasco https://t.co/FAGyAuGMnE pic.twitter.com/VmfbtWQV05
— New York Post (@nypost) December 27, 2023