Podle výzkumu Pew Research Center provedeného na vzorku 900 Američanů se AI shrnutí objevilo u 18 procent vyhledávání v březnu 2025. Pokud se zobrazilo, uživatelé klikli na odkaz v pouhých 8 procentech případů, zatímco bez shrnutí to bylo téměř dvakrát tolik. Přímo na citované zdroje v AI přehledu klikl jen zlomek lidí – asi jedno procento.
Uživatelé navíc častěji ukončují hledání hned po zobrazení stránky s AI shrnutím. Stalo se to ve 26 procentch případů, zatímco u běžných výsledků jen v 16 procentech. Nejčastěji citovanými zdroji jsou Wikipedia, YouTube a Reddit, přičemž AI shrnutí častěji odkazují i na vládní weby.
Studie ukazuje, že čím delší a konkrétnější dotaz uživatel zadá, tím větší je šance na zobrazení AI shrnutí. Například u hledání s deseti slovy či více se objevilo v 53 procentech případů, zatímco u krátkých dotazů jen v 8 procentech.
Google tak mění způsob, jak lidé konzumují informace. Zatímco uživatelé oceňují rychlé odpovědi, vydavatelé varují, že rostoucí závislost na shrnutích ohrožuje klasické zdroje zpráv a jejich financování.