pátek 20. září 2024

AC/DC vezou do Evropy nového basistu. V Česku nezahrají, na Slovensku ano

Australská legenda AC/DC ohlásila evropské turné, ovšem z legendární sestavy vyjedou na cesty opět pouze dva členové, jako v roce 2016.

387825367_845231113725282_7737597803063429812_n

AC/DC vyrazí v květnu na evropské turné.
Zdroj: Facebook AC/DC

  • AC/DC vyrazí v květnu na evropské turné.
  • Zdroj: Facebook AC/DC

Z původní sestavy AC/DC zbyl pouze kytarista Angus Young a z té z osmdesátých let už jen on a zpěvák Brian Johnson. Přesto je ohlášení evropského turné této australské legendy jednou z událostí letošního roku. Přestože do České republiky tato formace nepřijede, český fanoušek může na jejich koncert vyrazit do německého Gelsenkirchenu, kde celé turné 17. května začne nebo do slovenského hlavního města Bratislavy, kde AC/DC zahrají 21. července.

Otázka před ohlášením turné visela nad postem baskytaristy, protože dlouholetý člen, Cliff Williams, jenž kapelu posílil už v roce 1977, ohlásil ve svých 74 letech odchod do důchodu. Přestože se spekulovalo, že jej na koncertech nahradí člen Guns N´Roses Duff McKagan, nakonec je to Chris Chaney, někdejší člen alternativních Jane´s Addiction či spolupracovník bubeníka Mötley Crüe Tommyho Lee na sólové dráze, kdo stane v rytmické sekci této legendy. Bubenický post pak obsadí další nováček, Matt Laug, někdejší člen kapely Snakepit kytaristy Guns N´Roses, Slashe.

Provázanost zmíněných Guns N´Roses a AC/DC je však ještě větší. Na posledním turné, které se v květnu 2016 zastavilo v Praze, zastoupil zpěváka Briana Johnsona, jenž tehdy prodělával sluchové potíže, frontman GN´R W. Axl Rose.

Autor: Jan Skala

Související

GNoZn6VWYAAsG4x
Zahraniční

Ficův atentátník chtěl ven vazby. Soudce naopak důvody rozšířil kvůli terorismu

Michal Šimečka
Zahraniční

Slovensko potírá opozici. Šimečka už není místopředsedou Národní rady

35247813152_4801bf72bd_b
Zahraniční

Německo se radikalizuje. Po úspěchu pravicové AfD posilují také komunisté

elektromobil
Ekonomika Elektromobily

Elektrifikace firemních aut v EU zaostává. Nejvíce v Německu a Francii