Sedačky ještě zabalené v igelitových potazích, na koberečcích papíry s logem automobilky a na tachometru 34 najetých kilometrů. Nejde o popis vozu, který přejel z výrobní linky do prodejního salónu, ale o automobil s rokem výroby 1993. Ten nechala zaparkovaný v podzemních garážích poblíž řeckých Athén majitelka, která si po jedné jízdě ve svém zbrusu novém autě řízení rozmyslela.
Škodovce tak po 30 letech přibylo jen pár oděrek od zaparkovaných aut a procházejících řidičů, jinak je v perfektním stavu. Po aukci, ve které legendární Favorit vydražil český závodník Jiří Mičánek mladší, pak přibyly ještě tři kilometry.
Zájemci prý byly dva, do aukce se chtěl zapojit i Mičánkův kamarád, také závodník Boris Vaculík. „Když jsme to zjistili, zavolali jsme si a na rovinu si řekli, kam jsme až ochotní jít. Já byl výš, tak jsme se domluvili, že už se nebudeme přetahovat,“ popsal průběh dražby Mičánek. „Model Favorit jsme měli doma jako auto na běžné ježdění a táta jej používal i ve svojí okruhové škole na začátku 90. let,“ doplnil.
Škoda Favorit, které se počtem najetých kilometrů nevyrovnají mnohdy ani automobily z továrních muzeí, se vydražila v přepočtu asi za 600 tisíc korun.